Exista altruism pe lumea asta? Sau este doar un cuvant ce descrie un ideal? S-a gandit cineva vreodata la asta? Daca folosim cuvantul fara ca macar sa ne dam seama ca nu are o baza?…Da, este la polul opus de „Egoism”.. si ce-i cu asta?
Vei spune ca faci lucruri altruiste, poate nu des, dar cu siguranta ca le faci. Gandeste-te mai bine. Esti sigur de asta? Da-mi un exemplu!
Cedezi locul in autobuz unei babute simpatice, din proprie initiativa? Pe cine pacalesti? Stii bine ca o faci prevenitv…vrei sa eviti scandalul pe cale sa erupa. Imi vei spune ca ti s-a intamplat (stii tu sigur!) sa te ridici de pe scaun pentru ca ai vrut, pentru ca ti-ai dorit sa faci o favoare. Dragul meu, si in situatia asta dai dovada egoism, pentru ca e imposibil sa nu iti gadile mandria atunci cand ii vezi pe cei din jur, privindu-te admirativ. Incearca sa imi spui ca ai cedat locul unei tinere domnisoare..hai, incearca!..Aici e si mai clara situatia: o placi si speri la un „Salut, eu sunt Mateia”.
Poti sa-mi spui ca donezi bani, ca vizitezi orfelinate si ca-ti dedici weekendurile batranilor din azilul ala de pe langa Voluntari…Nimic nu conteaza. Nu se ia in considerare. Toate actele de caritate au un efect asupra ta: iti ridica respectul fata de sine, iti ofera incredere..si in plus, nici nu da rau in CV, nu-i asa? Deci, din nou, este vorba despre tine.
E oarecum tragic, dar asta e adevarul. Firea umana este egoista. In dragoste in mod special. De fapt, in ceea ce astazi poarta numele generic de „dragoste”. Desi dintotdeauna omul a iubit si s-a bucurat de tot amalgamul de sentimente (deseori contradictorii) pe care Dragostea il presupune, astazi s-a obisnuit cu ideea ca trebuie sa-l devoreze, sa-l consume pe celelalt, pana nu i-o ia respectivul inainte. Supravietuieste cel mai puternic. Trebuie sa te tii tare, sa iubesti pe jumatate (nu de alta, dar esti egoist si asta inseamna ca nu te poti oferi pe de-a-ntregul) si sa fii tu cel care pleaca. Atunci stii ca ai invins. Pe cine? Habar n-am. Dar ce conteaaaaaza? Doar ai invins!
Tot ce faci in viata are legatura numai cu tine. TIE sa iti fie bine, TU sa fii fericit, TU sa dormi bine noaptea, LA TINE sa se gandeasca lumea…sa se invarta totul in jurul TAU. Asta este, dragilor. Nu exista altruism, este doar o notiune utopica.
72 comentarii
Comments feed for this article
ianuarie 22, 2008 la 12:09 am
valydo
exista altruism, chiar daca e adevarat doar in proportie de 0.01% din gesturile care par a fi altruiste la prima vedere.
eu stiu ca am ajutat de destule ori oameni care ii cunosteam sau pe care nu ii cunosteam fara a cere ceva in schimb, poate doar un multumesc sincer.
au existat si cazuri cand am falsificat altruismul, cum zici tu, poate acestea au fost majoritare, dar de aici pana ajunge la concluzia ca nu exista altruism deloc e cale lunga.
ianuarie 22, 2008 la 12:18 am
irina
Mateia?!
ianuarie 22, 2008 la 12:20 am
moi non plus
te contrazic… mie mi-e somn acum si uite, ma gandesc la binele oamenilor de pe net ca sa nu stau sa aberez aiurea si ma culc..deci sunt altruista prin excelenta:P
ianuarie 22, 2008 la 12:21 am
moi non plus
PS: macar e coerent ce am scris…huh..BIP francezilor :((
ianuarie 22, 2008 la 12:21 am
alexis
hai lasa-ma! :)) diana diana… chestia asta cu „nu exista altruism”,”nu exista adevar”,”nu exista..” etc e doar o scuza ieftina ca sa fi porc si nesimtit. ca de,daca nu exista…why bother?
ianuarie 22, 2008 la 12:38 am
notalent369
valydo, toate persoanele pe care le-ai ajutat, toate actele astea de bunatate…te fac sa te simti bine in pielea ta…iti place sa stii ca faci un bine, ca esti un om bun….repet:it’s all about you!
nu o spun cu negativism, nu sunt uracioasa…e doar o constatare si sper sa o luati ca atare…
irina, da..mateia..it’s make believe! 😛
moi non francezi, daca ar exista altruismul, ai fi si tu o altruista,nu ma indoiesc:D
ianuarie 22, 2008 la 1:01 am
Cristi
Ioi Diana, imi miroase mie ca ai suferit recent o deceptie.
Well,
Altruismul, ca si chestie de chimie e intr-adevar centrat pe „sa-mi fie mie bine”. Bine spus. Asta ne zic si psiho* (logi, iatri, pati).
DAR, asta nu inseamna sa nu faci gesturile astea. Io de exemplu cedez locul la babe sau babeti, pt ca mi-i mila de ei. Punct. Si in cazul oricarui gest credca e mai sanatos sa vedem asa. Daca amesteci dragostea in chestia asta, it’s quicksand. E normal in dragoste sa astepti ceva in schimb. Dar, in gesturile ‘altruiste’ cred ca totusi trebe sa vedem partea asta buna, adica faptul in sine. Ca are ca side effect si faptul ca io ma simt bine in pielea mea, cu atat mai bine.
Hmm, faza cu domnisoara dragutza pe nume Mateia sau Laura (sau Diana 😛 ) e valabila vrei nu vrei. N-ai ce sa faci. Putem sa o negam vehement, e chimie pana la urma…toata lumea stie.
ianuarie 22, 2008 la 1:05 am
notalent369
hehe,salut cristi!..nu,nici o deceptie, stai linistit. ma gandesc de multa vreme la asta…daca exista vreun gest pur altruist. si nu am gasit nici unul pana acum. de aici ideea postului.
tu nu esti nici egoist nici altruist…esti entuziast 😛
ianuarie 22, 2008 la 1:07 am
Cristi
Cu toate astea mor de somn, asa ca entuziasmul ma va conduce frumos spre pat. Noapte buna >:D<
ianuarie 22, 2008 la 1:14 am
baghy
exista notalent si imi ajunge pe moment
ianuarie 22, 2008 la 2:02 am
notalent369
MWHAHAAHAHAHAH….bun asa! notalent si atat:)))) bun, imi place despre tine!
ianuarie 22, 2008 la 2:27 am
Mihai
nu e sanatos sa intrebi la inceput chestii la care ai raspuns deja in titlu.
si: funny cum toate ajung inevitabil la dragoste/iubire/stuff 🙂
ianuarie 22, 2008 la 8:45 am
floaredecolt
Eu nu sunt de acord cu ce ai scris tu acolo. Acum sincer, eu cedez de multe ori locul persoanelor mai invasrta, si nu ca sa ma feresc de eventualul scandal si nici ca sa vad admiratia celor din jur. Nu e ok sa generalizezi. Si sunt persoane care fac lucruri din astea, fara un motiv anume.
Par exemple, am fost cu o colega vara trecuta sa ducem hartie la reciclat. Am dus fttttt multa. Si am dat banii pt o fundatie care plateaza copaci. Acum, sti, faza asta nu apare in CV, si si daca ar aparea tot nu mi-ar pasa. Catodata e nevoie sa faci niste lucruri pt care sa nu ai un motiv egoist. Si sunt sigura ca si tu le faci, desi poate nu iti dai seama. Sa cedezi intr-o discutie cu un coleg ca sa nu ii strici ziua, e altruism, pt ca tie nu iti pasa ce o sa se intampla, dar totusi iti rupi din orgoliu ca sa fie el fericit.
Daca ii dai sandvisul tau unui om care cauta in gunoaie…hai sa vedem, unde vezi tu aici egoismul?
ianuarie 22, 2008 la 9:06 am
valydo
„toate actele astea de bunatate…te fac sa te simti bine in pielea ta…iti place sa stii ca faci un bine, ca esti un om bun”
desigur, dar nu e valabila partea cu „LA TINE sa se gandeasca lumea…sa se invarta totul in jurul TAU” din insemnare si pe aceastra am combatut-o.
ianuarie 22, 2008 la 9:20 am
blogoflender
existenta oamenilor slabi va genera intotdeauna altruism (din dragoste)
ianuarie 22, 2008 la 11:50 am
Doru Oprisan
asta e exact ca discutiile noastre despre iubire, cand iti ziceam ca iubirea inseamna instinct sexual + alte interese egoiste. Si tu.. Batman, Batman ! :))
ianuarie 22, 2008 la 11:51 am
notalent369
mihai…it always does 😛
floaredecolt, nu trebuie sa te simti jignita de postul meu.nu asta ii era scopul. eu ma gandesc ca un gest pe care nu il faci constient, dar ajuta pe cineva..poate ala sa fie altruism…ideea e ca nu am auzit pana acum de asa ceva, cel putin nu cred. exemplul tau..cu sandwich-ul oferit omului care cauta in gunoaie- eu cred ca dupa ce faci asta de simti bine, esti mandru de tine…deci ti-a afectat si tie orgoliul si mandria…asa ca nu este un gest altruist.
valydo, ba da..nu m-ai inteles..e vorba exact despre ce-i spuneam lui floaredecolt. 😉
blogo, ala nu e altruism…e compromis, e resemnare.
ianuarie 22, 2008 la 11:52 am
notalent369
dorule, si eu te iubesc!
ianuarie 22, 2008 la 12:00 pm
Raluca
Cioran spunea ca altruismul e o forma de egoism, pt ca faci bine nu neaparat pt celalalt, ci ca sa te simti tot TU bine.
Acum, tu vrei sa fii ca Cioran? 😀
ianuarie 22, 2008 la 12:02 pm
notalent369
hahaha…habar n-aveam ca zicea asta. …dar uite ca da, asta zic si eu.vedeeeeeeeeeeti? nu sunt singura! a dead guy used to say it too!! 😛
ianuarie 22, 2008 la 12:39 pm
Raluca
:)) Exactly!
ianuarie 22, 2008 la 1:16 pm
dunec
1. Cam…agresiv articolul
2. Ideea de altruism nu se dovedeste prin cedarea unui loc in autobuz
3. Altruismul exista, mai ales in dragoste ca tot te luai de ea… cand faci anumite lucruri pe care doar tu si celalt le stiti si nu faci astea pentru o partide de sex sau pt a impresiona.
ianuarie 22, 2008 la 2:11 pm
moi non plus
nimic nu exista in stare pura…impulsurile de altruism exista mereu…ideea e sa si le finalizezi..in momentul cand le constientizezi si le analizezi, sa vezi ce iti iese din asta clar conceptul iese denaturat, dar conteaza ca un om a beneficiat de aceasta actiune…ce spui tu insa e un fel de combat impotriva ipocriziei oamenilor..brava
ianuarie 22, 2008 la 2:35 pm
anon
Of, of.. altruisto! zic asta din cauza statusului tau…
ianuarie 22, 2008 la 4:29 pm
rasarit
pai e si normal ca prima persoana care conteaza sa fii tu insuti. altfel unde am ajunge? exista altruism in sectele pocaite , adventiste sau martori ai lui Iehova. nu stiu daca nu sunt una si aceeasi. sambotistii. ei isi considera aproapele cel mai important!!!
ianuarie 22, 2008 la 4:52 pm
peculiarme
Am citit numai titlul ca momentan n-am timp, dar am tinut sa ma opresc si sa-ti spun ca ma bucur ca te-ai prins.:)
ianuarie 22, 2008 la 5:04 pm
dadatroll
Gramo (unu care a avut mai de mult un blog pe wordpress) ar fi zis: nu EXISTA altruism, ca el e filozof.
ianuarie 22, 2008 la 5:11 pm
Liana C
consider altruismul – opusul indiferentei totale fata de problemele altuia… daca esti langa mine si plangi, draga notalent, nu te ignor … iti voi oferi ce imi sta in puteri pentru ca tie sa-ti fie bine si fii sigura ca nu-ti voi cere nimic in schimb …asa gandesc eu, dar si multi altii …
cred ca mai exista un aspect, desi e normal sa punctam aici mai multe opinii (si vor mai fi destui cei care iti vor scrie): oamenii foarte incercati, cu experienta dura de viata isi ofera umarul de sprijin si intelegere altora pentru ca ei inteleg cel mai bine ce inseamna sa-ti doresti sa fii ajutat …
toti avem doza noastra de altruism in diverse situatii … si cel mai crunt criminal probabil a avut o doza candva …
daruiesti si cand celalalt nu are probleme pentru ca asa esti si nu conteaza decat ce-i transmiti si nu ceea ce simti … uite eu, ti-as oferi lacramioare
ianuarie 22, 2008 la 5:16 pm
notalent369
:-S….daaaaaaaaaaa….vreau lacramioaaare!!!!!!!!!!!!
:*
ianuarie 22, 2008 la 5:22 pm
Liana C
virtuale pot acum … pe mail?
adevarate, la primavara, cu siguranta, dar imi trebuie adresa
ianuarie 22, 2008 la 5:23 pm
notalent369
sniiiiiiiif!!!!!!!!!!!!
dadadadadadaaaaaaaaaaa….imi plac la nebunie lacramioarele!
ianuarie 22, 2008 la 5:34 pm
Liana C
verifica-ti mail-ul !!!!!!
ianuarie 22, 2008 la 5:43 pm
Daniel
Altruismul, in diferite forme si culori, este o realitate. Oricate motive am cauta sa disecam, exista oameni care simt sa faca bine – nu pentru ca asta ii face sa se simta bine – ci pentru ca li se pare normal sa faca asta si atat.
ianuarie 22, 2008 la 6:38 pm
ovidjus
gresesti grav, exista altruism in oameni. Ce ai scris tu e o aberatie de vai domne’ sunt o fata rebela care nu cred in nimic. Cred ca esti o rockerita bulversata. Nietzsche spunea acelasi lucru ca si tine totusi. Spunea multe prostii. Chiar si tu esti altruista dar nu-ti dai seama. Ai un subconstient si un inconstient pe care nu le citesti asa usor cum ai vrea. Prin educatie si prin genetica poti sa fii sau nu altruist. Asta nu inseamna ca nu depinde de tine.Ai un blog interesant te pup.
ianuarie 22, 2008 la 7:35 pm
morbo
cuvantul altruism s-a inventat ca sa se faca diferenta intre egoismul ala cand te arunci pe o bomba ca sa nu moara cineva, altcineva si celalalt egoism, cand stai pe cur si il lasi pe celalalt sa o incaseze. amandoua sunt egoism, dar parca nu-s la fel, asa ca trebuia sa le zica altfel.
deci probabil ca grupul hedonistilor nemasochisti care se sacrifica pentru ceilalti (saluta blogul dianei) este cel mai aproape de altruismul ala ideal care nu e egoism.
acu scuze daca a mai zis cineva asta, ca numa primele 5 comentarii le-am citit
ianuarie 22, 2008 la 8:36 pm
juju
exista compromisuri..
ianuarie 22, 2008 la 9:21 pm
alexis
uuhm…referitor la exemplul floarei de colt..cand dai un sandwich unui om care cauta prin gunoaie i-l dai din MILA! cred ca mai degraba mi-as spune „vai,bietul om nu are ce manca!” decat „vaaaai!i scored 3 points on god`s scoresheet!” si da ma afecteaza pentru ca vad la ce se preteaza un simplu om ca sa traiasca inca o zi! deci fara mandrie si ego infoiat…doar amaraciune
ianuarie 22, 2008 la 9:30 pm
Iulian
cele de mai sus sunt productie proprie? personal imi suna a incercare de traducere/adaptare a unui text scris intr-o limba straina.
ianuarie 22, 2008 la 11:02 pm
yoyoyoi
Exista altruism! Eu sunt o persoana enervant de altruista. Nu sunt altruista in proportie de 100%. Fiecare om are doza lui de egoism. Si am si eu doza mea. Dar pentru prieteni, cunoscuti, familie sunt o persoana altruista.
ianuarie 23, 2008 la 12:06 am
calatorru
🙂 desigur ca s/a gandit cineva vreodata la asta!!! doar nu am inventat noi roata, nici betele de chibrit
ianuarie 23, 2008 la 1:11 am
notalent369
Liana, multumeeeesc!!!!!!e superba poza!
ovidjus-„Ce ai scris tu e o aberatie de vai domne’ sunt o fata rebela care nu cred in nimic. Cred ca esti o rockerita bulversata.”…”Ai un blog interesant te pup.”- bun asa. hai mai intai sa-ti spun ca nu-s nici o rockerita suparata..sau bulversata. mi-ati sarit toti in cap. nu am facut altceva decat sa-mi expun punctul de vedere. eu asa vad lucrurile. nu cred ca exista vreun gest, vreo fapta, pe care sa il/o faci fara sa insemne ceva si pentru tine,personal.
morbo, you actually make sense.
iulian, da…home made. nu plagiez.
yoyoyoi, nu stiu de ce, dar imi vine greu sa cred o persoana care spune despre sine ca e altruista..no offense, but that’s just the way the cookie crummbles.
ianuarie 23, 2008 la 1:12 am
moi non plus
dianoo…cat altruism…calatoruuuuu doar a vrut sa iti arate ceva pe blogul lui…nici nu voia sa isi faca reclama…huh
ianuarie 23, 2008 la 1:13 am
notalent369
MWHAHAHAHAHAHAHH!!!!!!!! 1-0 moi non altruista
ianuarie 23, 2008 la 1:15 am
moi non plus
PS: eu pot sa dovedesc ca diana e rockerita bulversata acum
1) avea parul valvoi (acu juma de ora maxim) si infoiat
2) dadea din cap
3) era bulversata
si toate din cauza matematicii
talentantoo…aduna-te…tunde-te…pt fani orice:P
ianuarie 23, 2008 la 1:15 am
Andrew
@Raluca cred ca prin clasa a9-a mi-a picat fisa ca altruismul e o forma de egoism, si ca omul prin definitie este egocentric, apoi am citit cioran, si m-am ofticat ca mi-a luat-o inainte 😀
ianuarie 23, 2008 la 11:14 am
hairomania
faci niste confuzii, punand titlu de exhaustivitate unui rationament simplu. dar ca sa nu-ti par o persoana rau-voitoare, iti sugerez titlul unei carti fuuaaarte cunoscute: Daruind vei dobandi – N. Steinhardt
ianuarie 23, 2008 la 5:42 pm
nimicspecial
altruismul e sold de gaina
http://nimicspecial.wordpress.com/sold-de-gaina/
ianuarie 23, 2008 la 7:31 pm
Iulian
frate astia linkuiti se inmultesc ca euglenele p’aci pe la tine. s-a prins lumea ca pe bloguri asa mai smechere ca aista iti faci reclama frumusica.
ianuarie 23, 2008 la 7:35 pm
notalent369
uita-te si tu…tocmai la un post despre altruism…mai si incearca sa-mi demonteze postul.vorba lu moi non blog…”dianoo…cat altruism…calatoruuuuu doar a vrut sa iti arate ceva pe blogul lui…nici nu voia sa isi faca reclama…huh”-:)))))))
ianuarie 24, 2008 la 12:51 am
moi non plus
facem intalnirea altruistilor anonimi la tine ce mai…buna eu sunt raluca si sunt o altruista…vreau sa le dau in cap lipitorilor fara sa cer nimic la schimb 😐
ianuarie 24, 2008 la 2:21 am
sor
Eu sunt Sorana si sunt colega cu Raluca. Vreau sa-l omor pe A fara sa cer nimic in schimb, desi ulterior stiu ca o sa fiu asaltata cu sticle, flori si bijuterii. De preferat, asaltate de barbati bine, ca sa-i pot imparti cu colega de terapie de mai sus.
ianuarie 24, 2008 la 10:52 am
moi non plus
bwahahaha….sor…esti o mica altruista stiam io >:D<
ianuarie 24, 2008 la 12:36 pm
DeMaio
Nu, nu există. Şi nici nu-mi doresc să fie, într-o proporţie de 100%. Un gest făcut din altruism este, de fapt, cedarea propriei tale naturi altuia. Poate greşesc…
ianuarie 24, 2008 la 3:10 pm
Maria
nu exista altruism pana in clipa in care dai de dragoste… 😛
ianuarie 24, 2008 la 3:28 pm
calatorru
toate monedele au doua fetze. bine zicea morbo ca e un cuvant inventat ca sa se faca diferenta intre egoismul de toate felurile. ce sa fac eu daca altii s/au luat dupa mine. se pare ca „altruismul” meu de a impartasi parerea mea a molipsit alt „altruism” / de ce sa fie doar egoismul molipsitor 🙂
ianuarie 24, 2008 la 3:59 pm
moi non plus
hai acum in cor sa vorbim vorbe! cine stie sa le amestece intr-un mod cat mai coerent sa sara acum cu mine…calatorru stai jos, 4 😛
ianuarie 24, 2008 la 5:03 pm
notalent369
DeMaio, nu ar fi frumos sa putem ceda?in fata unei singure persoane, sa putem pur si simplu ceda…nu crezi ca ar fi eliberator sentimentul?
sor si moi non altruism, eu sunt diana si imi ofer serviciile de castrare a rasei masculine, fara sa cer absolut nimic in schimb…dar aceste servicii imi aduc o satisfactie uluitoare, asa ca recunosc…sunt o egoista!
mariuca….speranta moare ultima:)
ianuarie 24, 2008 la 7:00 pm
nimicspecial
daa tăt mi-am făcut reclamă. îmi este lene să mă repet aşa că am dat linkul.
ianuarie 25, 2008 la 1:13 pm
calatorru
moi non plus, sa/mi zici cand pot sa ma ridic 🙂 pot (a)mesteca vorbe si stand jos si singur si cu altii si in alt joc si altfel si vorbe despre altruism si vorbe despre egoism si vorbe despre vorbe… 😀
ianuarie 25, 2008 la 1:53 pm
notalent369
hahah..calatorrule, mai ai de asteptat pana revine moi non..asa ca mai ai de stat jos!>:)
ianuarie 26, 2008 la 12:05 am
morbo
da’ unde a plecat?
ianuarie 26, 2008 la 12:06 am
calatorru
🙂 de fapt de fiecare data cand „vorbesc” stau jos…asa ca sunt in normalitate
ianuarie 26, 2008 la 12:09 am
notalent369
va zice cand se intoarce 😛
bun asa calatorrule…uite, eu stau in picioare acum…sunt pe fuga, deci nu am timp sa stau jos..deci esti norocos, ce pot sa zic?!:P
ianuarie 27, 2008 la 11:56 am
The No Man
Eu am citit recent Noul Testament si cred ca Isus, la baza, era un tip foarte flower power si foarte altruist. El avea o intelegere, sa zicem, superioara a lucrurilor, si puterea nu il interesa. Pentru ca egoismul nostru, sunt convins, vine din setea de putere (puterea politica, puterea economica, puterea in cuplu etc.). Isus a spus ca nu vine sa faca challenge la puterea oamenilor, la puterea politica in speta a guvernatorului roman. El a tinut-o pe a lui, cu Tatal sau si cu Dragostea intre oameni. A avut grija sa dea si in egoismul material, pentru ca a spus ca nu conteaza. Conteaza sa existi in stare de dragoste absoluta. Marele nostru egoism, ca rasa umana, e ca pana la urma am mistificat ce a spus Omul asta si ca, tragedia sortii si culmea ironiei, s-a folosit puterea mesajului lui tocmai pentru luptele de putere si pentru dominarea materiala. E un ferment in oameni care perverteste totul. Iarasi un articol unde sunt 100% de acord cu tine, hit girl: nici eu nu sunt capabil sa gasesc un gest pur din punct de vedere al altruismului. De doua mii de ani incoace tot caut. 🙂
PS: Si by the way, cea mai frumoasa pledoarie pentru viata hippie si pentru Pure Love pe care il stiu eu, din acelasi autor: „De ce vă îngrijoraţi, luaţi seama la crinii câmpului, nu se ostenesc, nu torc, şi vă spun vouă că nici Solomon, în toată mărirea lui, nu s-a îmbrăcat ca unul din aceştia”. Cum ar veni, Love is Beautiful is Everything. 🙂
PPS: Nu sunt religios si nici practicant. Doar fascinat de Omul respectiv.
ianuarie 27, 2008 la 12:27 pm
Danutz
to the no man: fa-ti si tu un blog.
ianuarie 27, 2008 la 1:05 pm
The No Man
Danutz, je squatte les blogs des Autres. Because we HAVE to love eachOther(s). 🙂
ianuarie 27, 2008 la 1:27 pm
Danutz
:))
ie dude. you’re right. peace!
ianuarie 27, 2008 la 10:10 pm
adi
welcome to the club…
ianuarie 30, 2008 la 3:31 pm
Laura
Daca exista altruismul sau nu cred ca depinde de cum privesti lucrurile. Poti zice ca da, exista sau ca tot ce pare ca facem pentru altii facem de fapt ca sa ne magulim orgoliul nostru ca am ajutat. Dar ajutorul oferit in sine poate fi important pentru cine il primeste, deci ai facut o fapta buna, deci… Greu de spus. 🙂
februarie 7, 2008 la 9:26 am
Pirahna
Din nou vorbesti din perspectiva ta … eu am facut mai multe lucruri fara sa ma gandesc la binele meu sau la „prevenirea scandalelor”, deci altruismul exista … trebuie doar sa-l gasesti.
februarie 7, 2008 la 11:21 am
notalent369
piranha,serios?da-mi un exemplu. normal ca de vorbit, vorbesc din perspectiva mea. e un blog personal. dar serios…da-mi un exemplu de gest altruist pe care l-ai facut.
noiembrie 19, 2009 la 8:36 am
alexandra
altruismul e cel mai mare egoism. it’s all about us in the end.