De la tampitii astia de americani, lumea a preluat o multime de idei. Fetele populare din liceu aka „the plastics” si batausul-fara-minte sunt doar doua exemple.

Azi vom vorbi despre batausul-fara-minte. Acest individ sufera de grave tulburari de comportament, are crize de isterie, e un rasfatat care crede ca i se cuvin toate, are foarte multi bani, implicit are parinti care nu au stiut sa il educe, nu au avut timp sa-si creasca odrasla. Am avut si eu parte de o intalnire mirobolanta cu un asemenea specimen.

Il cheama Andrei si era baiatul profesoarei noastre de romana de la vremea respectiva…adica din clasa a 3a pana in clasa a 7a. Batausul-fara-minte era bine facut si avea ochii maaari si fiorosi. Dupa o alta pasiune nebuna pentru o fata, careia ajunsese sa o iubeasca atat de tare incat i-a dat cu un scaun in cap, am avut „norocul” sa se indragosteasca de mine. Aveam parte de tot felul: bijuterii primite ca martisor; amenintari la adresa prietenilor mei, in cazul in care indrazneam sa vorbesc cu ei si nu cu batausul-fara-minte; uneori, amenintari duse pana la capat(adica prieteni loviti cat se poate de violent).Va intrebati, in mod firesc, ce facea in tot acest timp invatatoarea, sau mai tarziu…profesorii..Ei bine, invatatoarea isi facea manichiura si intindea frumos mana sa-si primeasca parfumul la fiecare serbare, din partea mamei batausului-fara-minte. Sa nu va imaginati ca ai mei au stat cu mainile incrucisate. Mama a vorbit  cu invatatoarea si profesorii cu fiecare ocazie, adica saptamanal. Degeaba. Nimeni nu facea nimic. Profesorii, la fel, erau usor influentati de colega lor de catedra. In afara de faptul ca femeia asta nu a stiut sa-si educe copilul(care sunt convinsa ca o bate si pe ea de-i suna apa in cap!), nu as avea ce altceva sa-i reprosez. E o femeie tare finuta, educata, inteligenta si  firava…presupun ca termenul din urma explica multe. E bleaga. Ce sa-i faci…

Batausul-fara-minte mi-a chinuit toata copilaria, din cauza lui  am cunoscut inca de la 9, 10 ani ce inseamna nervi si stres. Din cauza lui am avut si o eruptie alergica, pe fond nervos. Din cauza lui aveam cosmaruri in fiecare noapte si ma trezeam plangand. Din cauza lui nu voiam sa mai merg la scoala. Din cauza unui bataus-fara-minte.

Soarele a iesit si pe strada mea intr-o zi de inceput de clasa a 7a, cand ni s-a schimbat diriginta. Femeia asta merita respectul oricarui elev si stie bine sa se faca respectata. A stiut cum sa forteze imprejurarile si sa il faca pe „individ” sa se mute, sa distruga si alti oameni pe fond nervos. Multumesc doamnei Iacob.

Batausii-fara-minte trebuie pusi la zid. Trebuie sa li se explice ca prin forta nu obtii decat ura si resentimentele celor din jur. Eventual si repulsia. Daca nu pricep, au probleme prea grave pentru a fi rezolvate cu vorba buna, iar sfatul meu ar fi sa ceara ajutorul unui profesionist. Sper doar sa nu fie prea mandrii pentru asta.

Batausilor-fara-minte le spun atat: CHILL!…the world does not revolve around you!