blinded_by_truth_by_lorrainemd.jpg 

De ce mintim?DE CE?De ce alegem sa spunem altceva decat adevarul?

Minciunele Justificate

Stiu ca in cele mai multe cazuri,ocolim adevarul pentru a nu rani persoana de langa noi…preferam o versiune mai blanda a acestuia, o versiune cenzurata.  Nu sugerez ca minciuna trebuie exclusa din viata noastra,pentru ca dimpotriva…sunt de parere ca minciunelele care ne scot din necazuri, sunt chiar binevenite (sfat: pentru persoanele care sunt nevoite la un moment dat sa minta de complezenta, va rog, incercati sa fiti cat mai convingatori!nu are sens sa minti intr-o incercare de a scuti o anumita persoana de jena, daca nu o faci bine,cu interes si convingere!).

Motivatia Mitomanului

Deci am lamurit primul caz, in care mintim de dragul altora. Dar cum sta treaba cu mincinosii cronici? Persoanele care mint pentru ca au microbul in sange…oamenii astia imi ridica intrebari ce sincer, nu cred ca au raspuns. Cum functioneaza mintea unui individ care alege sa minta cand nu e fortat de imprejurari,care nu doar ca ocoleste adevarul, nu il cenzureaza, ci prefera sa spuna o adevarata poveste nemuritoare? De ce as spune ca ma duc in Franta sa imi vizitez o ruda bolnava grav, cand eu de fapt merg pana in Mamaia sa beau si sa adorm pe plaja? In ce fel as putea spera sa se schimbe atitudinea celor din jur fata de mine? Si DE CE???…Cu ce m-ar ajuta sa stiu ca cineva imi poarta de grija fara motiv? Cu ce m-ar consola gandul ca iubitul/iubita meu/mea nu doarme bine noaptea cu gandul la problemele mele, cand eu imi pierd noptiile si neuronii prin aburii de alcool? Ce satisfactie iti poate aduce o asemenea situatie? Sa presupunem ca vrei de fapt sa vezi cum reactioneaza (Cu toate ca mi se pare incredibil de sadic si dezaprob din start „probele” la care unii isi supun partenerii!Jocurile de genul asta nu isi au sensul intr-o relatie, din punctul meu de vedere),sa vezi cat de afectat e celalalt de nefericirea ta…de ce sa continui mai departe cu povestea asta? Ce te determina sa lasi persoana draga tie sa sufere fara motiv?

Mai stiu si despre minciunile de fatada…minciunile de pastrare si imbunatatire a reputatiei. Astea sunt prostiile pe care le spui cunoscutiilor ca sa le dai de inteles ca esti la fel de bun ca si ei…lucru pe care de asemenea il dezaprob din simplul motiv ca nu inteleg cum poti sa te inconjori de oameni fata de care nu poti sa fii sincer….oameni carora nu iti permiti sa le spui, „da ma…uite ce priceput esti tu la framantat aluatul…vreau si eu sa incerc, pentru ca faci chestia asta sa para foarte interesanta!”. Mi se pare un gest ingrozitor sa minti cu lucruri cu adevarat importante, iar mitomanii asta fac. Ei ,cred ca mint pentru ca le permite sa-si prezinte viata ca fiind mult mai interesanta decat este de fapt. Pot crea adevarate scenarii, adevarate povesti, care pot parea socante, ingrozitoare, incredibile,uimitoare….doar pentru persoanele ce nu ii cunosc cu adevarat. Pentru ca printre cunoscuti, prieteni, ei deja au o reputatie de „om cu imaginatie bogata”, iar pentru ei nimic nu mai este socant. Ei sunt cei care accepta Mitomanul. Din punctul meu de vedere este o greseala faptul ca nu reactioneaza,ca nu fac nimic…ci stau pe margine si eventual se amuza pe seama acestuia.

Mi se pare foarte urat sa minti oamenii dragi tie doar pentru a urmarii niste reactii, sau mai grav, pentru a-ti construi o reputatie la care visezi…poti sa minti pana in momentul in care convingi fetele ca esti un adevarat casanova…bunicile,ca esti Fat Frumos…tatal si mama fetei,ca esti virgin respectiv,stii sa gatesti…prietenii, ca ai toate gadget-urile la care ei doar viseaza. Asa reusesti sa faci furori,sa fi centrul  atentiei in permanenta…asta sa fie raspunsul?asta sa fie motivatia Mitomanului?