“Fetele bune ajung in Rai, fetele rele ajung unde vor ele”
Candva, am fost o fata buna. Mi se zicea printre prieteni, “mama ranitilor”. Intr-un fel, eram mandra de asta, imi placea sa stiu ca sunt umarul pe care poate veni oricine sa planga. Nici macar nu trebuia sa-mi fie apropiat. Candva am fost acolo, am ascultat of-urile si am incurajat oameni pe care abia ii cunoscusem si care ma vedeau deschisa la grijile si temerile lor. Era intr-un fel, un semn ca sunt o persoana calda, care emana incredere si prietenie. Cum sa nu te mandresti cu asta?
Nu stiu exact in ce moment al adolescentei, poate al saltului catre maturitate, am scapat de aceasta eticheta. Stampila de pe fruntea mea, pe care scria raspicat “vino, te ajut!” s-a sters, s-a dezintegrat in tenul ce trecea de pubertate (cel putin teoretic, dar nu vorbim acum despre problemele tenului meu). Am ramas prietena celor dragi, am ramas omul deschis si intelegator, dar doar pentru cei care trec de ironia si sarcasmul de la suprafata. Nu cred ca am devenit neaparat o “fata rea”, e cam fortat termenul in cazul meu, dar sa zicem ca increderea mi-a fost tradata de suficiente ori, sau poate suficient de dureros, incat am fost calita…ochii naivi mi-au fost deschisi catre meschinariile, invidiile, rautatile si perversiunile oamenilor in mainile carora imi asezasem sperante, ganduri si vise. Cand ti se intampla asa ceva, nu poti ramane pasiv, incerci sa te protejezi si devi putin egoist, astfel renuntand la “coroana mamei ranitilor”. It was fun while it lasted, dar sa zicem ca am invatat ca in viata ai nevoie si sa fi ascultat, nu doar sa asculti.
Diferenta dintre fata buna si cea rea este una destul de simpla : prima isi doreste o viata de apoi printre rauri de lapte si miere, sub umbra unor pomi cu roade bogate, in timp ce cea de-a doua prefera sa traiasca “acum si aici” cat mai bine si frumos. Voi ce alegeti? Sa visati la dragostea fara cusur, ignorand orice relatie cu potential, sau sa riscati sa fiti ranita in cautarea ei? Sa asteptati sa creasca salariul de la luna la luna, sau sa va faceti mici bucurii lunare? Sa asteptati cu sufletul la gura, suferinde, revederea omului drag, sau sa va bucurati de amintirea ultimelor clipe petrecute impreuna?
Va las cu aceste ganduri si cu marturisirea ca nu regret era “fata buna” dar nici evolutia catre “altceva”.
(inspiratia postului a venit citind cartea Mihaelei Nicola)





44 comments
Comments feed for this article
iunie 25, 2008 la 8:18 am
julie
daca fetele bune nu traiesc pentru ‘aici si acum’ inseamna ca fac parte din categoria asta. imi place sa traiesc clipa doar daca ea ma duce spre un tel pe care mi l-am propus (de ex: n-o sa-mi fac mici bucurii lunare daca vreau o masina si economisesc pentru asta) si nu cred ca fac rau. Si mai cred ca termenul de ‘fata buna’ nu exclude a fi matur, rational si protectiv fata de propria persoana.
iunie 25, 2008 la 12:40 pm
notalent369
corect julie, nu am vrut sa se inteleaga ca dezaprob fetele bune, dar cred ca sunt mult prea altruiste, iar din cauza asta au de suferit pe teremen lung.
iunie 25, 2008 la 1:23 pm
SarcasticDog
pacat.
iunie 25, 2008 la 2:10 pm
notalent369
..ca?
iunie 25, 2008 la 2:18 pm
SarcasticDog
pacat ca se schimba oamenii functie de ce li se intampla.poate tot farmecul vietii este sa ramai la fel (bun) indiferent de ce necazuri,dezamagiri etc trec peste tine.
iunie 25, 2008 la 2:19 pm
notalent369
eu schimbarile astea de nuanta le vad ca pe pasii catre evolutie. noi alegem ce pasi facem, chiar daca suntem ghidati de experientele prin care trecem, de care avem parte.
iunie 25, 2008 la 2:29 pm
Surubelnita ghidusa
Doamne ce zdreanta terminata poti a fi.
Iti dedic urmatorul articol cu caldura, cu mentiunea ca n-am nicio legatura cu autorul.
http://dasiigur.blogspot.com/2008/06/angry-hooker.html
Ma inclin
iunie 25, 2008 la 2:33 pm
SarcasticDog
te inteleg.esti femeie.
iunie 25, 2008 la 2:36 pm
notalent369
haha, ai fi primul.
iunie 25, 2008 la 2:45 pm
SarcasticDog
ai omis o usoara urma de ironie in spusele mele.in rest totul e adevarat.
iunie 25, 2008 la 2:53 pm
notalent369
damn, data viitoare promit sa ma prind.
iunie 25, 2008 la 3:01 pm
SarcasticDog
too late.nu exista data viitoare.cheers m8!
iunie 25, 2008 la 3:27 pm
unu
ai ascultat melodia “Durerea femeiasca”(Adriana Margalina)?
cred ca evolutia de care vorbesti arata cam asa :
1.adolescenta(naiva) -fata buna;
2.tanara(care a suferit deceptii )-experienta
de viata acumulata -fata selectiva(nu “rea”)
3.femeia(experimentata)-revine la”fata buna”
dar acum nu la modul naiv si visator ci focalizat
si asumat;
Ce zici?
iunie 25, 2008 la 5:14 pm
notalent369
iulie 1, 2009 la 5:34 pm
lorenzo95_laurentiu
virsta 18a
iunie 25, 2008 la 7:04 pm
ana pauper
selectiv de bună, da:)
find ballance, daniel-san.
ce înseamnă “rea”?
iunie 25, 2008 la 8:50 pm
nepotu
n-ai raspuns daca ..ai ascultat “Durerea femeiasca”
iunie 25, 2008 la 8:55 pm
Doru Oprisan
Stii ceva ? Ar trebui sa incepi sa pui credite pentru pozele alea. Macar un link catre autor, ceva.
iunie 25, 2008 la 9:36 pm
notalent369
nepotule, nu am ascultat-o….
doru, esti chior gigele?…e link pe poza!
iunie 25, 2008 la 9:37 pm
pimkee
hahah ce bine a venit postul asta pentru mine…pentru ca`n ultimele saptamani am avut de`a face cu niste intamplari care m`au facut sa nu mai fiu asa de naiva si poate ca incet incet inclin spre chestia aia “niciodata sa nu te increzi in nimeni”…mmh, asa ca eu bat la usa fetei rele, dar nu neaparat in sensul ca gata, nu mai sunt fata buna dar poate ma maturizez si invat sa nu mai fiu asa de naiva… ah si poza se potriveste de minuneeee, intr`adevar ar fi potrivit sa pui vreun link ceva pentru ca unii artisti nu prea suporta sa le fie puse pozele oriunde
kisssssses.
iunie 25, 2008 la 9:37 pm
pimkee
eu sunt de`a dreptul chioara, imi cer scuze : ))
iunie 25, 2008 la 9:55 pm
Doru Oprisan
Mea culpa ! Am crezut ca linkul doar o deschide mai mare, as usual
iunie 25, 2008 la 10:47 pm
baghy
Pe fetele bune nu le ia nimeni pe fetele rele le ia dracu
iunie 26, 2008 la 10:37 am
Surubelnita ghidusa
.
iunie 26, 2008 la 10:52 am
notalent369
baghy, that’s a good point of view..
surubelinta ghidusa, stiiiiiiiiiiiu, asta tot le spun si eu!
iunie 26, 2008 la 12:45 pm
mix
sa fie o fata rea poate oricine…sa fii o fata buna e mai greu…eu m-am saturat sa fiu o fata rea si nu stiu cum sa-mi trezesc latura buna inapoi la viata si voi…:))
iunie 26, 2008 la 12:53 pm
notalent369
inscrie-te la un training, ceva
iunie 26, 2008 la 2:44 pm
titirez
Doar cateva precizari, prin prisma punctului meu de vedere, cel crestin.
“Intr-un fel, eram mandra de asta”
“Cum sa nu te mandresti cu asta?”
Asta e in primul rand ceva care nu tine de a fi ‘ o fata buna ‘ , pentru ca mandria te orbeste, astfel incat tot ceea ce faci bun nu faci pentru ca iubesti pe aproapele tau, ci pentru ca stii ca altii vor aprecia asta, si atunci ce mai ramane din bunatatea ta? O mascarada…. Cand faci ceva bun, acel lucru trebuie facut din dragoste pentru cel de langa tine, fie el prieten sau dusman.
Parerea mea e ca o fata ‘ buna ‘ , spre deosebire de una ‘ rea ‘ va cauta sa se tina fara nici un fel de compromis de principiile ei sanatoase si inradacinate in Dumnezeu si in credinta vie in El, si nu doar ca se va ‘ tine ‘ de ele, ea nu se va schingiui tinandu-se departe de anumite ‘ placeri ‘ ci va gasi bucurie in a face binele neincetat. O fata buna nu se separa de bucurii si placeri, ci de acele placeri care tin de pacat si sunt inradacinate in el.
O fata ‘rea’ va cauta promovarea imaginii ei sociale, si isi va cauta interesul. Nici macar propriul bine nu si-l va cauta – considerand ca interesul nu coincide cu binele intotdeauna.
Dupa modelul pe care l-am prezentat , o fata buna e mai fericita decat una ‘rea ‘ .
iunie 26, 2008 la 4:29 pm
nepotu
am cautat ID-ul tau de mess ,dar nu l-am gasit ,trimite-mi-l …ca sa-ti trimit melodia(aici in post sau pe mail-ul aferent mesajului meu)
iunie 26, 2008 la 4:59 pm
zoo
deci fetele rele nu se nasc peste noapte, ele evolueaza din fete bune. si oare fetele bune is fete rele transformate? ca daca da inseamna ca am inventat o pilda extraordinara, adica nu conteaza daca esti fata buna sau rea, conteaza in ce etapa a vietii esti, inainte sau dupa transformare. si inseamna ca nu-i chestie de alegere ci de destin.
iunie 26, 2008 la 5:24 pm
nepotu
@zoo: fetele “rele” involueaza(nu evolueaza) din fete “bune” ca urmare a alegerii lor proprii si intotdeauna e vorba de alegere , nu de destin .
NU EXISTA DESTIN ,EXISTA DOAR ALEGERE (CE CREEAZA DESTIN )PENTRU OM.
Cine ma contrazice?
iunie 26, 2008 la 6:24 pm
notalent369
titirez, cred ca e putin exagerat felul in care ai interpretat “mandria” mea. nu mergeam pe strada spunanand in stanga si dreapta ca sunt o prietena grozava, nu chemam oamenii sa planga pe umarul meu si apoi ma laudam cu asta!…cum sa fac sa iti explic?…era o stare de bine…de exemplu tu, cand stii ca te-ai spovedit, cand te simti impacat cu tine…te simti un om bun…asta nu o numesti tot mandrie? pentru tine, pentru sufletul tau, nu pentru urechile altora. oricum, am impresia ca ai cam tras de par textul meu. daca privesti asa lucrurile, ohooooo….sunt convinsa ca toate posturile mele au ceva ce te-ar deranja.
nepotule, done.
zoo, atunci fete bune- fete rele-fete bune-etc e ca povestea cu oul sau gaina:)))
nepotule, te contrazici singur: “nu exista destin, exista doar alegere (CE CREEAZA DESTIN)”- alegerile noastre ne creeaza destinul.–>destinul exista!
iunie 26, 2008 la 7:42 pm
nepotu
NU EXISTA destin ,EXISTA DOAR ALEGERE (CE CREEAZA DESTIN)PENTRU OM.
-primul “destin”=” predestinare”(asa cum intelege zoo si multi altii)—e cauzalitate(radacina ,izvor ,din cauza sau datorita caruia oamenilor li se intampla diverse in viata -fara sa se poata opune ,indiferent de alegerea facuta)
-al 2-lea “destin”=fruct al pomului numit “alegere” , deci e parte din acest pom
o componenta care nu exista in sine– e finalitate;
eu am gresit cand
am inteles “destinul” in 2 feluri si am folosit acelasi termen
pentru ambele concepte
iunie 26, 2008 la 11:34 pm
notalent369
bine bine, scoate-te
iunie 27, 2008 la 12:12 am
titirez
Sunt convins ca ai dreptate, ca nu te duceai in stanga si in dreapta, nu am spus asta, dar, dar cand eu spun ‘ mandrie’ ma refer la orice simtire a inimii care e de aceeasi natura cu mandria, care arata inspre eu si doreste sa-l hraneasca.
Nu acuz pe nimeni de nimic, si nu judec, ceea ce am spus este si vreau sa ramana spus la nivel general.
iunie 27, 2008 la 12:16 am
notalent369
nu cred ca exista om care sa nu fie mandru…nu cred ca e om care sa nu fie egoist intr-o oarecare masura.
iunie 27, 2008 la 3:59 pm
Iulian
de’as fi fata as alege sa fiu mijlocie
iunie 29, 2008 la 8:49 am
Liana C
Suntem buni si rai, depinde de situatii. Indiferent de cat de buni ne credem, avem, uneori, dozele noastre de rautate. Uneori, fara sa-ntelegem de ce.
iunie 30, 2008 la 1:06 am
notalent369
liana…cam asa e…doar ca in unii oameni predomina rautatea, in altii bunatatea…si li se citeste pe fata…
surubelinta ghidusa, nu te speria…nu iti stersesem commentul, doar intrase la spam automat. imi pare rau daca ti-am lasat impresia ca ma regasesc in categoria descrisa in postul respectiv…ai senzatia ca daca ma faci pe mine “Zdreanta” ai reusit ceva? crezi poate ca o sa-mi dau seama ca ai dreptate si ca o sa-mi vina mintea la cap? sau poate ca o sa ma simt teribil si o sa imi plang de mila pe unde apuc? ah nu, stiu…crezi ca e “cul” sa arunci cuvinte “mari” ca apoi sa inchei comentariul de efect cu un mult prea finut “ma inclin” ! da, eu sunt terminata.
iunie 30, 2008 la 11:39 pm
Cristi
Citez: “ochii naivi mi-au fost deschisi catre meschinariile, invidiile, rautatile si perversiunile oamenilor in mainile carora imi asezasem sperante, ganduri si vise”.
Diana, ai surprins tare bine momentul ala, nici ca puteai mai bine. Si ai ales bine si intrebarile de la sfarsit.
Superb post. Keep on asking
iulie 1, 2008 la 12:44 am
Iulian
diano iese bar de negri pe la tine p’aci daca nu bagi moderate.
surubelnito.. prieteneste,toate cele bune pentru tonu’ti caustic, da’ pastreaza-l la tine pe blog, se incadreaza mai bine in peisaj p’acolo
iulie 1, 2008 la 12:50 am
notalent369
cristi, multumesc mult. multumesc si de urare
iulian, nu am moderat pana acum…crezi ca ma incomodeaza un comentariu rautacios?..hehe, ai dreptate. si chiar daca sunt deschisa catre pareri diferite de ale mele, in general le accept daca sunt argumentate. asta nu a fost…poate o sa vina argumentul la alt post. nu cenzurez. nu ma…”termina”.
iulie 1, 2008 la 5:15 pm
moi non plus
dar daca variezi in functie de situatie si de om? ce te face asta? perversa?:))
iulie 1, 2008 la 6:18 pm
notalent369
complicata