Ati observat vreodata ca omului atunci cand ii e bine, nu-i mai convine? Cred ca suntem putin cam tampi, majoritatea. Nu ne place cand lucrurile sunt ca la carte, cand jobul sau facultatea merg ok, cand avem si o relatie cu un om misto, cand ne intelegem cu familionul, cand suntem in relatii bune si cu prietenii. Nu. Noi trebuie sa avem ceva palpitant, ceva bulversant, ne trebuie ceva care sa ne tina pe jar. Ne trebuie scandal, conflict, neintelegeri, discutii, tratative, compromisuri, vaicareli, plansete si deprimari.
La ce folos? De ce nu putem ramane la o stare de bine, de implinire? De ce ne dorim sa fim “defecti”? Ca sa fim reparati? De ce nu ne place fericirea? Totul e roz, noi vrem din nou intunericul ala sumbru. Is black the new pink?
Sunt atat de rare momentele alea in viata in care totul merge asa cum ne dorim…de ce fugim de ele atunci cand le gasim? Ce e in neregula cu fericirea? Ce nu ne place?





51 comments
Comments feed for this article
mai 1, 2008 la 11:42 pm
Gyzzard
Starea de bine e plictisitoare. Cand ai probleme trebuie sa te lupti, sa gasesti o solutie sa scapi. Cand ti-e bine nu ai nimic de facut ca sa-ti fie bine. Fericirea trebuie sa fie doar un scop, nu un fapt. Daca atingi fericirea spre ce sa mai aspiri?
mai 1, 2008 la 11:43 pm
notalent369
mentinerea ei? nu ti se pare la fel de complicat? mereu se ivesc probleme..trebuie doar sa ai rabdare…apar. nu inteleg de ce ne grabim ca sa le prindem din urma.
mai 1, 2008 la 11:54 pm
SarcasticDog
vorbesti din proprie experienta?
mai 1, 2008 la 11:55 pm
notalent369
ataaaaaaaaat asteptam!nu. de data asta, nu.
mai 1, 2008 la 11:58 pm
SarcasticDog
amin
mai 1, 2008 la 11:58 pm
notalent369
>:D<
mai 2, 2008 la 12:03 am
Gyzzard
@notalent369: mentinerea ei nu inseamna altceva decat caderi si urcari. Sa incerci sa iti menti fericirea e un tot o lupta. Daca te lupti sa ramai fericit inseamna ca nu poti sa fi fericit, e ceva care incearca sa te traga in jos. In cazul asta nu mai poti vorbi de fericire. Inseamna ca e ceva care te impiedica sa fi cu adevarat fericit.
mai 2, 2008 la 12:04 am
notalent369
ai dreptate. mi se pare trist, sincer. fericirea ar trebui sa fie ceva fara complicatii, ceva natural, fara artificii. sa fie de vina secolul asta nenorocit in care traim?
mai 2, 2008 la 12:11 am
Gyzzard
Noi stim ce e aia fericire? Sincer nu cred ca suntem capabili macar sa intelegem ce e aia fericire si cu ce se mananca. Si fiecare isi alege un exemplu de fericire si cand ajunge acolo se crede fericit.
Din cauza asta exista oameni care sunt fericiti in cocina in care traiesc, si altii nu pot fi fericiti nici macar in palate. (Exemplu nefericit, nu sustin ca fericirea e legata de latura materiala).
Poate definitia fericirii o invatam, de asta se zice ca ignoranta e cheia spre fericire…
mai 2, 2008 la 12:16 am
notalent369
sa stii ca refuz sa cred asta…ignorance is bliss adica. nu cred ca daca traiesti in lumea ta falsa poti fi cu adevarat fericit. si cred ca cei care spun asta, mint. in rest, perfect de acord cu tine… fericirea e o notiune subiectiva.
mai 2, 2008 la 12:23 am
Gyzzard
Lumea aia falsa, e falsa pentru cei din afara, pentru cel care e ignorant e mai adevarata decat orice alta lume. Da, poate ca mint, adica sigur mint, dar cred ca se mint si ei singuri. Ei chiar cred ca sunt fericiti. Si asta, in mod ironic, ii face fericiti. Nu asta e tot ce conteaza? Daca nu asta e fericirea, atunci nu vom fi niciodata fericiti cu adevarat…
Pana la urma toti suntem ignoranti, nu exista om care sa stie atat de multe incat sa vada lumea adevarata. Si de unde stim ca ceea ce ne reduce ignoranta nu ne induce mai mult in eroare?
mai 2, 2008 la 12:25 am
notalent369
ignorant esti atunci cand stii ca traiesti o minciuna si accepti asta. preferi sa vezi si sa auzi doar ce-ti convine. asta, dupa mine, inseamna ca nu…nu suntem cu totii ignorani.
mai 2, 2008 la 12:34 am
Gyzzard
nu cred ca ignoranti isi dau seama ca traiesc intr-o minciuna. Nu cred ca au notiunea de mincina.
“preferi sa vezi si sa auzi doar ce-ti convine. ”
Da. Uite un exemplu: Newton a enuntat niste teorii. Dupa ani Einstein a venit si a zis ca fizica newtoniana e doar un caz particular al fizicii. Acum se pare si ca fizica lu Einstein e doar un caz particular.
Fiecare a trait in minciuna, fiindca nu a putut sa vada decat parti de adevar. Asta ii face ignoranti. Recunosc sa il fac pe Newton ignorant nu e tocmai o chestie inteligenta din partea mea, fiindca el nu pare ignorant decat daca privim din prisma cunostintelor noastre, in rest el e un geniu. Dar totusi la fel putem parea si noi ignoranti pentru urmasii nostri.
PS: Eu am luat cuvantul “ignorant” intr-un sens absolut.
mai 2, 2008 la 12:36 am
notalent369
pai daca o iei asa, da…ai nimerit-o..chiar suntem cu totii ignoranti. pff…de ce imi demontezi pareri? sau de ce sunt atat de usor de demontat parerile mele?
mai 2, 2008 la 12:41 am
Gyzzard
Nu incercam sa-ti demontez parerile. Chiar eram de acord cu tine.
Suntem atat de dresati sa muncim sa fim fericiti incat luptam sa obtinem ceva ce nici macar nu stim cum arata. “Ce e lumina in tara orbilor?”
mai 2, 2008 la 12:45 am
notalent369
nu stiu. mi se pare trist. firea umana e a dracu de ciudata. iti e bine frate, de ce sa pui paie pe foc? de ce vrei tu sa agiti spiritele? sa simti ca traiesti? fericirea nu e un simtamant suficient de puternic?
mai 2, 2008 la 3:48 am
xor
Trebuia sa scrii mic sub post ‘pt. alea 2′
))
mai 2, 2008 la 11:26 am
urbanreality
cand imi e bine imi place, nu mai alerg, stau si savurez clipa de clipa momentele fericite…
mai 2, 2008 la 11:44 am
Liana C
Care e problema cu fericirea ? Cert e ca apare din cand in cand … nu e statornica pentru ca nu e … cam asta e problema cu ea.
mai 2, 2008 la 1:43 pm
notalent369
xor, nu stiu despre ce vorbesti
urbanreality, ma bucur sa aud asta!serios!
liana, bat-o vina de fericire!
mai 2, 2008 la 4:19 pm
aureen
Salutare. Absolut orice lucru de pe planeta asta traverseaza o evolutie. Omul nu este iertat nici el. Nu putem stagna…suntem cursa continua. De-ndata ce atingi un punct..il vezi pe urmatorul…si tot asa. Este nevoie de maturitate, cunoastere si stapanire de sine pentru ne multumi cu ce avem…pentru a ne savura.
mai 2, 2008 la 7:28 pm
anaAyana
Pentru că provocările ne ţin activi, atunci când ai vrei să ştii că poţi mai mult.
mai 2, 2008 la 9:33 pm
notalent369
aureen si anaAyana…bai, chiar asa ?! adica inteleg si eu ideea de evolutie, de autodepasire…dar cand nu ti-e bine. atunci cand iti merg toate, e firesc sa iti doresti mai mult…dar nu neaparat de la cei din jur…pentru ca deh, de aia iti e bine in the first place..de la tine. cauta-ti noi provocari…dar nu putem face asta fara sa renuntam la ceea ce avem in prezent?
mai 2, 2008 la 9:41 pm
SarcasticDog
notalent,tu ai vreo problema cu fericirea?
mai 2, 2008 la 10:20 pm
notalent369
hihi…niciuna:D
mai 3, 2008 la 12:23 am
anaAyana
Cine a zis că trebuie să renunţăm la cele avute deja? Nu ţi s-a întâmplat niciodată să ajungi în vârful piramidei şi să spui că nu acolo trebuia să fii? Mai sunt cazuri… ideal este să evoluăm fără să distrugem.
mai 3, 2008 la 2:38 am
Maria
poate uneori ne simtim prinsi in ceva rutinar .. Si nu ne dam seama ca ne merge bine… Si vrem ceva mai palpitant si mai periculos. E mai fain sa te chinui si sa te stresezi, sa te roada pe undeva in loc sa stai relaxat sau chiar plictisit pe o banca .. nu?
or am i crazy? :-s
mai 3, 2008 la 12:47 pm
Changagriel
“Fericire” e o noţiune prea vagă – fiecare înţelege altceva prin ea.
Eu de exemplu nu asociez deloc fericirea cu descrierea dată de tine: “cand lucrurile sunt ca la carte, cand jobul sau facultatea merg ok, cand avem si o relatie cu un om misto, cand ne intelegem cu familionul, cand suntem in relatii bune si cu prietenii.”
De fapt, dacă stau să mă gândesc, momentele care mi s-au părut cele mai fericite în viaţa mea au fost în perioade când n-aveam nimic din toate astea. (De altfel ele sunt doar nişte “etaloane” induse de societate – cunosc persoane care se simt fericite prin cunoaştere, altele prin muzică, altele prin religie – iar eu mă simt uneori fericit chiar şi numai pentru că mă plimb prin ploaie
).
mai 3, 2008 la 1:01 pm
notalent369
corect. doar ca eu, in postul asta, m-am referit la anumite aspecte…daca vrei detalii, aveam in minte o persoana gata sa se aseze la casa ei, careia nu-i lipseste nimic…si care parca totusi mai cauta tragedii si drame. a denaturat putin discutia, ptr ca nu era un post despre fericirie. e un subiect care poate fi dezbatut o saptamana.
mai 3, 2008 la 2:08 pm
SarcasticDog
cine-i acea persoana gata sa se aseze la casa ei?
mai 3, 2008 la 3:15 pm
Changagriel
Apăi e un caz clasic: probabil se teme că restul vieţii va fi monoton. Mergi zi de zi la servici, ieşi din când în când cu prietenii, îţi petreci sărbătorile în familie, faci dragoste mereu cu aceeaşi persoană, din când în când mai pleci în concediu… Oricând de minunate ar fi toate astea – serviciul, prietenii, familia, partenerul (şi eventual copiii), concediile – tot te furnică pe spinare când te gândeşti la repetitivitate.
mai 3, 2008 la 3:16 pm
Changagriel
Voiam să zic: “Oricât” de minunate…
mai 3, 2008 la 5:31 pm
notalent369
sarco, i don’t name names.
changagriel, inteleg ce zici…ai si tu dreptate..dar nah, cand vad pe cineva care se comporta asa, imi pare rau sa-l vad cum cauta probleme…
mai 4, 2008 la 12:02 am
ilipili
imi aduc aminte de o vorba de-a mea sau de-a altcuiva, ori reprodusa, in fine nu mai conteaza a cui o fi, dar stiu ca vreau s-o uit si sper ca aici e locul potrivit pentru asta: fericirea nu este mai interesanta decat cautarea ei, pentru ca ceea ce ne face fericiti e cautarea in sine.
Eu cred ca fericirea, de obicei, este o cucerire. Insa nu poti fi fericit mai mult de cateva clipe, altfel devine insuportabila. Fericirea nu este productiva. Vedeti voi, cred ca scopul omului pe pamant este sa-si imagineze.
mai 4, 2008 la 12:07 am
notalent369
ilipili, sa stii ca imi place mult asta…”scopul omului pe pamant este sa-si imagineze”-da, e frumos.
cat despre asta cu fericirea nu e productiva, e insuportabila..inteleg unde bati, dar nu…nu sunt de acord…imi place sa cred..sa-mi “imaginez”, daca vrei, ca exista o frumusete aparte in clipele de fericire…pe care le vreau cat mai dese…
mai 4, 2008 la 1:36 am
vlladin
spune-mi si mie ce e fericirea… are vreo definitie?
mai 4, 2008 la 12:20 pm
Gyzzard
FERICÍRE = Stare de mulţumire sufletească intensă şi deplină.
mai 4, 2008 la 1:35 pm
ilipili
Super, eu unul, in felul asta n-am sa fiu multumit intens si deplin prea curand. Inca n-am gasit ceea ce caut. Probabil ca daca as lupta din toate puterile si cu onoare, in timp se vor aduna o gramada de amintiri frumoase. Apoi pe la vreo 50-60 de ani am sa pot fi fericit cat oi mai trai.
Cred e important sa stim ce vrem sa gasim, e important sa stim ce cautam. Dupa ce vom obtine aceste lucruri, putem pleca acasa linistiti. Multumiti, fericiti daca vreti. Eu as numi-o mai mult libertate. Am auzit de la cineva ca in Paradis ar fi multa tristete. Eu cred ca sunt multe lucruri de facut si pe acolo. Cine vrea sa incerce sa dea pe acolo?(poate ne spune si noua mai multe)
mai 4, 2008 la 6:46 pm
vlladin
Gyzzard, te compatimesc… Cum e sa ai un DEX in loc de inima? Eu cautam o definitie personala, umana a cuvantului, nu una impusa de altii.
mai 4, 2008 la 7:00 pm
notalent369
mai baieti…fiecare umbla cu definitia lui a fericirii in buzunaru de la blugi. nu are sens sa spunem “ba, a ta nu e buna, ia si copiaza de la mine cat mai apuci”…fiecare are prioritatile lui, gargaunii lui…
acum am inteles ca la fel de diversi suntem si in atitudinea pe care o avem fata de fericire. unii dintre noi profita de clipele alea la maxim, le savuram si cautam sa le conservam…altii..altii vor munti de escaladat, prapastii de sarit, mari de navigat…c’est la vie, non?!
mai 4, 2008 la 7:31 pm
ilipili
“..altii vor munti de escaladat, prapastii de sarit, mari de navigat…” – astea imi plac tare mult cum suna:D8->
mai 4, 2008 la 7:35 pm
notalent369
hehe, good.
mai 5, 2008 la 7:34 pm
Gyzzard
@vlladin: Ai cerut o definitie si eu ti-am dat-o. Defineste tu fericirea intr-un mod care sa fie diferit de definitia asta. Chiar daca e o definitie oficiala e ceea ce va defini oricine ca fiind fericire, depinde doar pragul la care incepe sa se manifeste fericirea.
mai 7, 2008 la 8:29 am
body00
“Motivul pentru care celelalte versiuni de Matrix au dat gres a fost perfectiunea lor. Creierul uman pur si simplu nu putea accepta o astfel de existenta si ceda.” Este in firea umana sa aibe nevoie de rautate, violenta, misoginism, rasism, ura, si hamburgeri de la mcdonalds.
mai 7, 2008 la 10:51 am
Gyzzard
@body00: De ce iei ca argument un citat dintr-un film SF?
mai 8, 2008 la 1:52 pm
notalent369
body00 vrea doar sa demonstreze ca we’re all fucked up.
mai 8, 2008 la 5:14 pm
Gyzzard
Din citat + fraza de sustinere mie mi se pare ca, citatul e luat ca una devar si nu ca o fraza de film.
Daca citez dintr-un basm inseamna ca suntem oameni fericiti?
“Si au trait fericiti pana la adanci batraneti”.
mai 8, 2008 la 5:16 pm
Christ Saddler
care e problema ta?
mai 8, 2008 la 5:18 pm
notalent369
tu.
mai 8, 2008 la 5:19 pm
Christ Saddler
si?
iunie 13, 2008 la 9:31 pm
mada
mersi pt cuvantul “familion”…brings up memories……