![]()

Iubesti o persoana pentru CINE ESTE, sau pentru CEEA CE FACE?* Cu alte cuvinte..il iubesti pentru omul pe care il vezi atunci cand il privesti in ochi, omul care te tine de mana pe strada si te strange din cand in cand parca amintindu-ti cat de mult insemni pentru el?..Sau il iubesti pentru felul in care iti face declaratii in public, pentru numarul cadourilor pe care ti le face ?
Nu ma intelege gresit..nu vreau sa sune ca si cum in primul caz ar fi vorba despre iubirea reala, iar in al doilea despre una de natura materiala. Nu. Lucrurile stau in felul urmator…Te iubeste, face sacrificii pentru tine, te vrea alaturi o viata…dar are, sa zicem, o criza nervoasa, un atac de panica…te loveste.Tu, ca femeie in cazul acesta, daca il iubesti..ii stai alaturi, riscand sa o incasezi si cu alta ocazie, dar sperand sa fi fost un caz izolat…sau iti faci bagajele si fugi mancand pamantul (ceea ce as recomanda din suflet oricui)?
Dragostea adevarata, aia cu libelule in stomac (cum zicea un personaj simpatic), e o dragoste oferita…care nu pretinde nimic in schimb…o dragoste altruista. In cazul in care ai parte de asa ceva…nu ar fi firesc sa stai langa el, in ciuda faptelor sale, care pot fi de condamnat?…pentru ca il iubesti?
Eu ma pierd in subiectul asta…cred ca este pentru prima oara cand nu am o parere formata. Ba chiar incep sa ma gandesc daca dragostea asta altruista exista…sau e doar un mit…
*suna mai bine in engleza: do you love him for who he is or what he does?




65 comments
Comments feed for this article
ianuarie 7, 2008 la 8:19 pm
Tomata cu scufita
Oh, Diana… E greu. Ce faci cu cei indragostiti de dragoste, care mereu sunt cu libelule in stomac?
Cred ca il iubesc pentru ceea ce este, nu pentru ceea ce face, pentru ca nu are nici bani sa ii intoarca cu lopata, nici masina cu care sa ma plimbe prin cluburi, nici macar nu e sef de companie. Cred ca daca ar fi vreuna dintre astea l-as iubi pentru ceea ce face. Dar asa….
poate te-am mai scos din ceata. :*
ianuarie 7, 2008 la 8:26 pm
peculiarme
Nu iubesti pe cineva pentru CEEA CE ESTE, oricat ai afirma asta. Eventual iubesti pe cineva pentru CEEA CE CREZI TU CA ESTE.
“Nu mai esti omul de care m-am indragostit” este exact concluzia ce urmeaza unei lovituri cu capul de realitate. A fost mereu asa, dar fiecare alege sa vada ce vrea sa vada, nu ceea ce este cu adevarat. Si tot speri sa fie cum crezi tu, cum vrei tu. Si nu e mai niciodata asa. Afli peste ani de zile, cel tarziu, cand deja ti-e greu sa mai crezi ca te-ai putut insela atata timp si tot incerci, incerci, incerci… Si uite asa se nasc vietile distruse.:D
Ce probleme ai si tu… In cele din urma, numai la dragoste nu se rezuma tot.
ianuarie 7, 2008 la 8:32 pm
notalent369
pfaa..fetelor, ma ametiti!!!:-S
ianuarie 7, 2008 la 8:34 pm
Gelu
Mai simplu e sa “Nu”.
ianuarie 7, 2008 la 8:52 pm
Doru Oprisan
Hmm.. parca ma uit pe Euforiatv cand citesc post-urile tale despre dragoste..
Waaay to much sugar !
ianuarie 7, 2008 la 8:54 pm
notalent369
si eu te iubesc doru!!!! :*
scuza-ma gelu, doar pe doru il iubesc, promit..gata, nu mai fac!
ianuarie 7, 2008 la 9:34 pm
Liana C
Am iubit pentru ca exista in gandurile mele, in visurile mele, in sperantele mele, in sufletul meu, in stomacul meu si nu era indiferent la gandurile mele, la visurile mele, la sufletul meu, la stomacul meu …
ianuarie 7, 2008 la 10:31 pm
moi non plus
nu iubesti pt ca..sau doar daca..dragostea nu este conditionata, caci atunci cand iubesti nu analizezi de ce iubesti…
peculiar…dragostea nu face reprosuri…iar daca realizezi ca te-ai mintit bine si el nu este (and he’ll never be) persoana pe care o concepusei, atunci vei fi dezamagita, dar nu din dragoste, ci de tine..tu esti dusmanul si prietenul tau…
dianoo….there is no such thing as true love..”true love” ar fi simtamantul suprem iar noi nu traim superlativul, ci cat primim si cat oferim, poate cate un puct de varf pe ici pe colo
si pana la urma,nimic nu e absolut, nimic in stare pura, nimic altruist..
ianuarie 7, 2008 la 10:35 pm
notalent369
una ma ridica, alta ma doboara.sunteti fantastice!
liana..beautifully put my dear…
ianuarie 7, 2008 la 11:40 pm
rasarit
nu as putea lovi o femeie niciodata. nu as putea sa ridic tonul. ele sunt construite ca sa domine. ele domina chiar daca sunt de la inceput victime. le admir pentru asta.
ianuarie 8, 2008 la 1:12 am
junkie
tind sa cred ca iubesti o persoana pt ceea ce face..si pt ce este…
nu se poate pic fara poc.
i
ntradevar sunt situatii cand acel cineva face niste gesturi stupide(inevitabil intr-o relatie lunga),acum recomandarea este sa privesti obiectiv,desi cam greu cand iubesti,depinde daca este acceptabil.
intradevar,uite un om care ma iubeste foarte mult,imi place cand ma strange in brate,imi place cum saruta…cum ma priveste in ochi..dar uite,e murdar pe pantaloni,nu a lasat bacsis chelneritei(e un zgarcit)..in plus nu prea are perspective in viata.. deci cum stam cumetre??
cat despre lovit femei..numai un las,traumatizat in liceu ca radeau fetele de el ca avea cosuri pe nas..
dar va trebui sa te contrazic(cu o parere)..nu sunt construite sa domine…ci sa fie dominate,in sensul pozitiv. nimanui nu ii place un baiat care intreaba non-stop: “unde mergem in seara asta? unde iti place tie??”
e de datoria noastra,ca asa presupusi barbati,sa incercam sa luam deciziile cele mai bune pt relatie,sa surprindem,sa invete de la noi locuri si lucruri noi,pt ea..pt noi. bineinteles acceptand uneori sfaturi de la ea(dar sunt de parere ca ar trebui sa furi din zbor cam ce ar vrea ea,nu sa o intrebi).
bun,ideea e.. cred ca iubim involuntar persoanele care au reusit sa stabileasca un echilibru intre ceea ce fac si ceea ce sunt.
iar am scris mult.. damn it! am probleme..
ianuarie 8, 2008 la 1:21 am
notalent369
dude, super raspuns!!! cum ar spune o majoreta din liceele americane: “man, that’s like..i mean..totally!!!”
ai perfecta dreptate..ne place un tip care prinde din zbor, nu unul care sta sa intrebe..”asa?zi-mi tu cum.”
aaah..si ii urasc pe aia care intreaba mereu “unde mergem?zi-mi unde vrei tu…pai nu stiu, cum vrei tu..”-gizaaaaaaaaas!!!
ianuarie 8, 2008 la 1:25 am
blogoflender
pe cine vreau!
ianuarie 8, 2008 la 1:37 am
anapauper
iubesc pentru ceea ce este
iert pentru ceea ce face
ianuarie 8, 2008 la 9:30 am
rasarit
asa e natura umana. uneori nedreapta , alteori de-a dreptul Proasta!!
ianuarie 8, 2008 la 9:44 am
Danutz
azi e ziua de nastere a lui elvis. pe el cine il mai iubeste?
ianuarie 8, 2008 la 11:17 am
notalent369
anapauper- awwwwwwww;;)
rasaritule, proasta cu P mare?..pff..sounds like someone is pissed off, huh?
danute, count me in. am vazut un documentar despre Elvis si m-a sensibilizat:P…nu ca nu as fi fost eu oricum sensibilicoasa, but still…i love the guy, what the heck..
ianuarie 8, 2008 la 11:25 am
Danutz
ianuarie 8, 2008 la 11:27 am
notalent369
hahaha…he’s IN THE HOOOUUUSE!!!!..pardon, in the building
ianuarie 8, 2008 la 12:10 pm
InFidel Castro
fetelor,voi aveti nevoie de omul libelula,jumate cap jumate 8==3-
ianuarie 8, 2008 la 12:15 pm
notalent369
iar tu castro?unde ti-e fidelitatea?ma tradezi?bine ma matei..bine.
ianuarie 8, 2008 la 12:21 pm
moi non plus
InFidelutza….te doare in caputza? ce e cu rezumatul asta ratat?…hmmm..probabil acum ca ai ajuns in Las Vegas viata ti se pare prea roz?:P
ianuarie 8, 2008 la 12:28 pm
gilbertu' lu' Jenel
imi cer scuze
ianuarie 8, 2008 la 12:36 pm
gilbertu' lu' Jenel
apropos…pe mine m-a iubit cineva?sau doar am fost folosit?
ianuarie 8, 2008 la 1:35 pm
rasarit
nu mai reusesc sa deslusesc trecerea timpului. e ca si cand n-ar conta? ma intelegi D.? poate.. nu stiu .. nu conteaza!
ianuarie 8, 2008 la 3:22 pm
platon
“A iubi înseamnă căutarea jumătăţii întregului din care ai făcut cândva parte.”
tu din ce ai facut parte candva…?
iubim atunci cand nu mai avem puterea sa continuam singuri.
iubim gresit pentru unii…dar corect pentru noi.
iubim vise si de cele mai multe ori naluci.
iubim…ce este mai frumos decat acest sentiment?
ianuarie 8, 2008 la 3:52 pm
copilu'
a iubi inseamna sa vrei sa fii alaturi de el/ea in orice moment
ianuarie 8, 2008 la 4:31 pm
moi non plus
platon…tu spui acolo de mitul androginului…wake up..e doar un mit..sa stii ca erau androgini si femei-femeie sau barbat-barbat, deci ce facem?
come on people, ce se vrea aici, o antologie de definitii a dragostei..dar cati au trait-o sau stiu sigur, cati nu folosesc verbul “cred ca..” drept sufix pentru “te iubesc”?
omul de fapt se iubeste pe el prin ceilalti, e doar un egoist singuratic care uneori simte nevoia sa creada ca daruieste
ianuarie 8, 2008 la 4:44 pm
notalent369
razvan…nu prea inteleg.
platon… “iubim atunci cand nu mai avem puterea sa continuam singuri.”-nu-s de acord.mi se pare o prostie sa iubesti din lipsa de altceva..si cam asta ai spus tu acolo. in rest, partea cu jumatatile, intregul..e draguta si am crezut-o…dar incep sa am indoieli.
copilule..awww, snif!
moi non iubire, stii ca tocmai ai desfiintat notiunea de “Dragoste”,nu?pff..hi5!!!low5!!!!:)))))))))))
ianuarie 8, 2008 la 4:44 pm
notalent369
ah, gilbertu lu jenel, ca te uitai…scuzele sunt acceptate.
ianuarie 8, 2008 la 5:06 pm
ammelie
Pai, ambele. Pt k ceea ce face este o expresie a ceea ce este. Nu?…..
ianuarie 8, 2008 la 5:51 pm
junkie
cut the poetic bullshit..
parerea voastra proprie..e mai dulce
ianuarie 8, 2008 la 5:56 pm
raluca
iubesti un om pentru ceea ce esti SI pentru ceea ce face. e absurd sa alegi intre cele doua, e imposbil sa gasesti unul care sa corespunda. E frumos sa tot incerci
ianuarie 8, 2008 la 6:39 pm
rasarit
raluca are dreptate. cuplurile perfecte sunt literalmente literare…
ianuarie 8, 2008 la 6:48 pm
dadatroll
Pe Geta dintra saptea.
ianuarie 8, 2008 la 7:19 pm
notalent369
ammelie, true..true..
junkie, pana si the poetic bull e dulce once in a while…recunosti?
raluca si razvan, ma bucur ca ajungeti la un acord intre voi:)
dadatroll, sun-o!
ianuarie 8, 2008 la 8:52 pm
lamya777
iubeam pentru multe chestii, pentru ceea ce simteam cand ma tinea de mana… din pacate acum nu mai pot iubi deloc, asta este problema….
ianuarie 8, 2008 la 9:31 pm
morbo
cred ca e pentru fete despre baieti intrebarea. da daca o fi sa raspund, din mica-marea mea experienta in situatia opusa a fost vorba de cine era, de ce facea – la gramada.
ianuarie 8, 2008 la 9:35 pm
notalent369
eh, intreabarea era ptr toata lumea..doar ca fetele au fost mai dispuse sa se exprime on the matter.
lamya777, hun..please! cum vine asta,”nu mai poti iubi”??..snap out of it.inca nu ai cunoscut pers potrivita..that’s all
ianuarie 8, 2008 la 10:49 pm
Maria
de parca persoana potrivita “de a iubi” ar exista… pfff
ianuarie 8, 2008 la 10:54 pm
C
Diana ce-mi place cand scrii bloguri de tipu asta.
Io zik ca dk incepem asa, mai greu cu iubirea. Trebe intr-adevar sa fie persoana potrivita (cum i-ai zis lui lamya), da ca sa-ti si dai seama si sa uiti de escurile/prostiile din alte situatii (cand tot ti se parea ca e pers potrivita), cum faci? Cred ca implica un pic de risc oricum. Si apoi inteleg ca te referi la iubirea implinita, adik la cei care au zis inclusiv DA la altar?
Iubirea depinde de varsta. Si de cat esti dispus sa dai, si de cat e celalalt dispus sa dea. Presupun ca pt majoritatea iubirea aia cu fluturi in stomac se intampla candva cu mult timp inainte de casatorie. Ce zici? Iar in timp, mai scade. Doamne, ce fain ar fi sa ramana la fel toata viata. Ala e testul suprem: cum stai langa celalalt cand greseste? Cand vezi ca nu e asa cum il STII TU ?
PS-uri:
1. As lovi o femeie dk as stii ca m-a mintit, ca s-a folosit de mine. De fapt nu as lovi-o, e putin spus. Dispret total si ignorarea completa. Nu merita sa o lovesti, ca risti sa te alegi cu politie/inchisoare etc (violenta domestica se pedepseste conform legii
)
2. Ai vazut cu siguranta piesa Scaunele de Eugene Ionesco. Deci am crezut ca mor, asa mi-o placut. Tii minte scena aia in care se cearta ei doi, si ea ii imputa de cateva ori: puteai sa fii sef, puteai sa fii ‘…’ sef (nu mai stiu ce era la ‘…’). Noa, pai asta nu e iubire, zik eu.
Tragedia in viata mi se pare sa ajungi sa ‘iubesti’ pe cineva ca si substitut, ca si rezolvare la problemele tale (hai sa ne casatorim repede repede, mai vedem dupa aia), si sa ajungi mai tarziu sa regreti ce nu ai facut cand puteai, si sa fie relatia un cosmar, un repros continuu. Doamne Fereste!!!
ianuarie 8, 2008 la 10:58 pm
C
BTW, excelenta poza ai pus. Cum le alegi?
)
Esti un NoTalent
ianuarie 8, 2008 la 11:00 pm
notalent369
maria,maria…las-ca vine si bucuria
Cristi…mersi draga. vezi ca nu te cred for a minute ca ai lovi vreodata o femeie. nici cu o vorba macar. in privinta tragediei, ai dreptate..dragoste din plictiseala..canci!
poza imi place si mie mult…asta sa-mi fie talentul?ca stiu sa aleg poze ptr posturi?;;)
ianuarie 8, 2008 la 11:05 pm
C
Ala e doar unul din talente
Merci de apreciere. Io zik multe, fac mai putine, ii drept.
Acuma, o data am lovit-o pe sora mea, si ea e femeie …:)
Dar, aici era vorba de a lovi “femeia” care s-a folosit de tine, care ti-ai exploatat sentimentele, care te-a lasat balta cand aveai nevoie mai mult de ea. Hmm, nu as lovi-o. As dispretui-o. E mai corect, si doare mai tare. Asa-i ?
Nu ziceam de dragoste din plictiseala. Aia poate evolua sau se stinge repede. Io zic de dragostea ca surogat pentru viata TA, pentru lupta ta, adik sa depinzi de celalalt si apoi celalalat sa realizeze prea tarziu ca te vroia ’sef’. Intelegi ce zic…
ianuarie 8, 2008 la 11:12 pm
lamya777
@notalent: am zis ca nu mai stiu, deci stiam, deci am iubit…deci intalnisem o persoana…
ianuarie 8, 2008 la 11:17 pm
notalent369
lamya777, am inteles…spuneam doar ca nu e neaparat si ultima oara cand ai iubit…
ianuarie 8, 2008 la 11:52 pm
defektu
mama de cand nu am mai trecut pe aici…si ce agitatie…si cata dragoste virtual scrisa……
ianuarie 9, 2008 la 1:50 am
junkie
este stupid sa dispretuiesti pe cineva,pt ca nu te mai vrea,chiar daca iubesti,sau te-a iubit(dragostea nu e vesnica,wake up).
acum cred ca fiecare dintre noi,simtim la un moment dat,ca trebuie sa facem acel ceva pt noi.
degeaba iubesti tu si te simti tradat,daca saraca fata nu prea mai vrea sa fie cu tine,din cine stie ce motive. ideea e ca ea,trebuie sa faca ceea ce e mai bine pt ea,nu pt tine.
de inselat nu cred ca se pune problema,din clipa in care a facut-o e clar ca..”te iubeste”. si daca a facut-o inseamna ca “it’s time to move on”.
cat despre exploatarea sentimentelor,tu ti le exploatezi intr-o relatie,tu esti cel care zice “let go”,dai frau liber,nu cealalta persoana.
te poate exploata insa,material..dar aici,tot tu detii controlul daca ar fi cazul…in plus,cu totii mintim,mai mult sau mai putin.
hai sa ne gandim pt o clipa cum procedam unii dintre noi cand vine vorba de despartire..unii sanchi nu mai raspund la tel,evita eye contact,dispar din viata celuilalt..altii stau si discuta si spun ca domne ar fi mai bine sa ne despartim…insa in cazul iubirii,mereu unul dintre cei doi va fi surprins,poate pt ca el/ea inca iubeste,nu s-a stins flacara.
toate astea ca sa iti demonstrez ca nu ai motiv sa lovesti o femeie,cel putin din punct de vedere sentimental.
fa un pas in spate si sunt de parere ca ar trebui sa gandesti mai obiectiv in situatii de gen..chiar daca e greu.
ianuarie 9, 2008 la 2:15 am
void
Este in natura noastra sa ne atasam de lucruri, obiceiuri (actiuni), persoane. Ne atasam de parinti, de atasam de prieteni, ne atasam de iubit sau de iubita. Fluturasii se duc insa ramane acest atasament. Avem nevoie de o oarecare siguranta, de niste repere, iar pentru a le pastra, suntem dispusi sa toleram si lucruri ce nu ne fac placere si pe care poate alta data nu le-am fi tolerat, atunci cand nu exista insa atasamentul. Nu breau sa zic ca numim acest atasament iubire. Nu vreau.
ianuarie 9, 2008 la 2:19 am
notalent369
nici eu
ianuarie 9, 2008 la 9:56 am
Cristi
Mersi junkie.
Oricum, vorbeam ipotetic. Nu s-a intamplat in realitate
ianuarie 10, 2008 la 8:01 pm
burberry
diana eu itzi propun sa itzi gasesti un loc de munca ca ai prea mult timp liber!
ianuarie 10, 2008 la 8:09 pm
notalent369
antoane, du-te si mai toarna betoane…ok?
ianuarie 10, 2008 la 11:48 pm
burberry
la munca nu la scris bloguri! ai prea mult timp liber!
ianuarie 11, 2008 la 12:30 am
notalent369
buna replica, ce pot sa zic…
ianuarie 11, 2008 la 9:29 am
rasarit
ianuarie 11, 2008 la 5:56 pm
moi non plus
burberry, tu te iubesti singur?
ianuarie 11, 2008 la 11:53 pm
addicted
am citit o chestie asemanatoare prin “Plansul lui Nietzsche”, parca, si m-a pus pe ganduri. ai dreptate. eu, cel putin, am ajuns sa cred ca iubim anumite persoane pentru felul in care ne fac sa ne simtim in preajma lor, pentru ceea ce fac pentru noi. nu pentru ce reprezinta ele ca persoane de sine statatoare ci pentru ce reprezinta in lumea noastra si stiu ca sunt egoist, dar asta pentru ca este si pentru ca suntem fiinte egoiste inainte de toate.
ianuarie 22, 2008 la 12:09 am
sor
Il iubesc pentru ceea ce sunt langa el.
ianuarie 23, 2008 la 11:18 pm
sellena
exista mai multe feluri de dragoste. chiar daca par deplasate si total opuse felului in care iubesti tu, ele sunt tot manifestari ale dragostei cu nimic mai prejos decat celelalte. tine doar de compatibilitate
( o sa iti si enumar tipurile astea :
-ludus: cel care iubeste mergand din floare in floare si plictisindu-se repede
-storge: dragostea care creste in timp. care presupune prietenie
-pragma.: dragostea care iti aduce un avantaj material, social, etc
-mania: dragostea gelosilor, cu farfurii sparte si oale trantite
-agape: dragostea crestina, sacrificiala
- eros: dragostea care se bazeaza pe atractia fizica)
martie 7, 2008 la 9:19 pm
dunec
Iubesti pentru ce face. sigur;)
martie 7, 2008 la 9:19 pm
notalent369
realist. asa-i.
martie 8, 2008 la 1:00 am
cristibestu
Nu stiu daca a mai fost spus lucrul asta (chiar nu am avut rabdare sa citesc toate commenturile) dar here goes nothin”
Sunt de parere ca in ”love” lucrurile astea pur si simplu nu isi mai au rostul…atatea intrebari si atat de multe incertitudini asupra unui lucru care e perfect prin definitie. Iubesti un om pentru tot ceea ce este el, pt tot ceea ce inseamna el pentru tine…
And really now…mai conteaza daca iti striga in mijlocul intersectiei ca te iubeste, ori iti ofera luceafarul intr-un inel?…il iubesti.
Acum restul cred ca depinde de fiecare cum ii place sa fie iubit/cucerit/swept off his feet.
Cocnluzia mea?…cred ca fiecare iubeste altfel, si nu conteaza cum iubesti atata timp cat o faci.
martie 8, 2008 la 1:03 am
notalent369
concluzia ta e la fel de adevarata ca si restul comment-urilor. nu mi se pare ca e genul de subiect alb sau negru…e foarte gri.
mai 31, 2008 la 6:39 pm
De ce iubesti « Drinks are on the house!
[...] de dunec pe 7 martie, 2008 Am citit acum vreo 2 luni asta. Am evitat atunci sa raspund la intrebare. Insa o fac acum: iubesti un om pentru ce face si NU [...]